Doktor vs epilepsi

Ringde min läkare för tredje gången i fredags för att prata om mina anfall jag haft på sistone, tänker att det är dags att höja min dos så jag slipper falla ihop i tid och otid samt att hon skulle förnya mina recept så jag kunde hämta ut under fredagen.

Fick inte tag på min läkare dock utan jag fick prata med en sköterska som skulle se till att en läkare skrev ut till mig så kunde jag hämta ut under dagen, men när jag ska hämta ut så finns det inget recept.....fick köpa en karta som skulle räcka över helgen så jag kunde ringa på måndag...men nu ikväll ringde min läkare tillslut upp mig och bestämmer att dosen ska höjas med 50mg fram tills jul och sen får vi se men det som stör mig är när jag frågar om receptet så svarar hon att jourläkaren som sköter allt sånt tar akut medicin först!!! Är inte min medicin akut?? Jag ringde innan 10.00 och 16.30 på fredagkvällen hade min medicin lagts in, alltså efter mitt apotek besök... HUR kan det ta nästan 7 timmar att lägga in ett recept man får in på morgonen och anse att dom inte är tillräckligt akuta för att ta hand om på en gång! 

Jag får anfall om jag inte tar min medicin..... Om det då inte är viktig medicin, vad är det då??! 

Bara undrar..... Puss och kram 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Heltidsmamma

Jag är Jennifer,Jag är en lite rörig och förvirrad 30 årig tjej. Jag är även mamma till ett bustrollet Hannes och sambo med världens finaste man. Här är mitt snurriga liv ni kan följa och antingen bli roade av eller uttråkade av. Hur som helst så har jag och min familj kul och det är det som räknas ;-)

RSS 2.0