Lamictal 300mg...

Blev faktiskt uppringd av min läkare idag vid lunch, blev lite chockad faktiskt att mitt blodprov blev undersökt så snabbt..... Men iallafall så blev jag nu höjd igen med ytterligare 50 mg så nu ligger jag på 300mg.
Tycker det känns ganska bra, känner mig lite säkrare iallafall och hoppas nu att mina anfall ger med sig något även om jag inser att jag alltid kommer at få dom periodvis... Sen måste jag få min omgivning (jobb) att förstå att min sjukdom är där den är!!

Det kommer inte att gå över eller botas, den sitter i mitt huvud och läkarna vet egentligen inte varför eller hur epilepsin uppstår,det ända dom kan göra är att underlätta genom medicinering och se till att den prickar in epilepsin så pass bra att den blir under kontroll (anfallsfri)..

Men nog om det, min förkylning sitter i den också, men jobbet står ju kvar och mina kunder gillar inte när jag är borta så det blev att knalla till jobbet och ta hand om dom, hade tur att det var bara behandlingar så då slapp jag "drop in" stressen och kunde jobba i lugn och ro i en egen lite bubbla med kunden vilket underlättar när man har en hals som inte riktigt vill vara med.... 

Men nu väntar sömnen på mig så jag säger god natt och sov gott, för en ny jobb dag väntar imorgon. 






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Heltidsmamma

Jag är Jennifer,Jag är en lite rörig och förvirrad 30 årig tjej. Jag är även mamma till ett bustrollet Hannes och sambo med världens finaste man. Här är mitt snurriga liv ni kan följa och antingen bli roade av eller uttråkade av. Hur som helst så har jag och min familj kul och det är det som räknas ;-)

RSS 2.0