Ung och äldre??

Sitter och tänker på detta med ung och ungdom samt äldre och gammal, är man 80 år och pratar om sin ungdom så säger man "när jag va ung" !! Även när man är äldre som 45-50 så är det "när jag va ung".......Och det kan man ju säga eftersom dom var ju det...DÅ!! Men sen kommer den intressanta biten när t.ex jag själv 27 år UNG berättar något och säger något om min barndom el liknande och då säger "när jag var liten/yngre" och får då höra hahaha men du som är så ung kan väl inte säga så, det låter som om du är 70!!! MEN VA!!!!!! Föddes jag 27 år eller?? Jag har varit 1 år och 5 och 10 samt 15, fyllt 18 och 20 och om ca 2.5 år blir jag 30!!!! Jag har varit yngre och liten och jag minns från när jag var liten att alla vuxna var gamla, även dom som gick i högstadiet och gymnasiet!!!! Så snälla sluta tala om för mig att jag är ung, det kanske jag är men jag har fortfarande varit yngre och som sista ord så har jag jobbat sen jag var 15 så erfarenheter har jag också och SÅ ung är jag inte (vore jag modell är jag nästan för gammal) ;-) relativt ung kanske man kan säga . :-)



Kommentarer
smultris

jag får också höra det där även fast jag är 10 år äldre än dig, men så fort man är yngre än någon annan så räknas det inte... likadant om man säger att man behöver gå ner i vikt så får man höra: du som är så smaaaal... bara för man råkar vara smalare än denne :/



kalle ligger i min fotände och slängde just upp ena tassen över min fot, som på dig på salongen häromdagen ;)

2011-11-11 @ 23:56:52
URL: http://www.smultris.se
heltidsmamma

men söta kalle....:-) joo jag tycker det börjar bli skit irriterande att vara "ung" och att jag aldrig varit yngre eller att man känner sig som en klump men man är ju så fin. ååå jag är en klump som en gång var yngre så låt mig va det då :-) haha

2011-11-12 @ 23:09:46
URL: http://heltidsmamma.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Heltidsmamma

Jag är Jennifer,Jag är en lite rörig och förvirrad 30 årig tjej. Jag är även mamma till ett bustrollet Hannes och sambo med världens finaste man. Här är mitt snurriga liv ni kan följa och antingen bli roade av eller uttråkade av. Hur som helst så har jag och min familj kul och det är det som räknas ;-)

RSS 2.0