Min fina stora kille :-)

Jag hämtade hem min skrutt idag eftersom K blev sen på jobbet och skulle sen iväg och fixa bromsarna på firmabilen......så jag Hannes promenerar hem och han pratar och pratar och pratar......han pratar om pappa som inte tycker om pannkakor och pappa som jobbar sent och pappa som har raggarbil i garaget och mitt i allt prat så slår det mig hur bra han talar och hur han bygger upp sina meningar (visserligen huller om buller ibland) men han talar med lycka och engagemang som att han är överlycklig att äntligen bli förstådd. För er som inte vet så har Hannes haft svåra talsvårigheter samt hörselproblem, han har därför haft rör i öronen som dessvärre krånglade rätt rejält men talet började komma iallafall och sen har det rullat på....

Och nu när man talar med honom så förstår man honom klart och tydligt (iallafall vi närmsta) och jag är förundrad över hur fort dom egentligen lär sig, så nu är det dags att ta med finskan också så blir det kanon i framtiden :-) min älskade lilla skrutt....:-)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Heltidsmamma

Jag är Jennifer,Jag är en lite rörig och förvirrad 30 årig tjej. Jag är även mamma till ett bustrollet Hannes och sambo med världens finaste man. Här är mitt snurriga liv ni kan följa och antingen bli roade av eller uttråkade av. Hur som helst så har jag och min familj kul och det är det som räknas ;-)

RSS 2.0